Minikund












Jag har till slut valt att öppna ett mini-konto hos Avanza, courtaget på svenska aktier blir 9 sek per köp, billigare än så blir det inte!

Först hade jag tänkt att jag skulle bli baskund med ett mini-courtage på 39 sek därför att det gav mej ett lägre courtage på amerikanska aktier (13,95$), men eftersom jag inte kommer att handla på den amerikanska marknaden så ofta, tror inte att jag kommer att ha råd med mer än ett till max två köp per år, så lönar det sej att betala ett högre courtage för köp via mäklare (29,95$) någon enstaka gång och på så sätt hålla nere avgifterna för svenska aktier som jag kommer att handla oftare.

Jag kommer att försöka handla för minst 10.000 sek per gång när det handlar om amerikanska aktier, helst skulle jag vilja köpa för det dubbla, men jag tror inte att jag kommer att ha råd.
Så ser det ut just nu, längre fram kommer jag kanske på bättre lösningar, men det är ju det som är meningen… att lära och bli bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar