Bokföring av sparkapital I



Då var det dags för första kvartalsrapporten av sparkapitalet år 2013.

Den svenska kronan har fortsatt att stiga mot euron och euro/sek-kursen ligger vid uppdateringen på 8,36.
Detta, plus att jag under Mars månad varit tvungen att lägga ut närmare 1500 euro på att laga bilen drar naturligtvis ner på det totala kapitalet och sparförmågan, men det går ändå sakta men säkert i rätt riktning, cirka 23.000 mer på svenska sparkontot sedan sista bokföringen.

Mina NOKIA-aktier har hoppat mycket upp och ner senaste tiden och ligger i skrivande stund på 2,52 euro styck.
Jag har nu begärt förflyttning av dessa NOKIA-aktier till mitt konto på avanza eftersom min utländska depå tar en liten men irriterande depåavgift, och nu ska det bli slut med det, tack avanza!

Totalt sparkapital i svenska kronor 2013-03-31 ligger på 170662,71 SEK.


Den svenska snigeln kryper sakta men säkert mot 200.000 strecket…

bra jobbat!

(Jag sitter medan jag skriver och hoppas på att jag ska ha lust att fortsätta med dagboksbloggandet i framtiden eftersom just denna typ av inslag kan bli väldigt kul att titta tillbaka på)

Hasta la próxima!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar