Portföljen


Så här ser aktieportföljen ut 2013-04-05.

  • NOKIA:   250 st.  Kurs:  2,56 EUR = 5369,60 SEK(8,39)
  • RATOS B:  74 st.  Kurs: 67,35 SEK = 4983,90 SEK

  • Totalt värde: 10353,50 SEK

Min lilla aktieportfölj är just nu att jämföra med en nyfödd bäbis som just börjat upptäcka världen, det ska bli väldigt intressant att se hur den växer med tiden.

Just nu består den alltså av mina Nokiaaktier som var mitt allra första aktieköp, ett mindre övertänkt inköp som följer med i portföljen för att jag tror om att det med tiden kommer att bli en bra investering. Jag tror faktiskt inte att Nokia kommer att gå i konkurs eller försvinna från börsen. Självklart finns det bättre investeringar i dagsläget, men nu när jag redan köpt dessa aktier så behåller jag dom.

Vem vet, om några år kanske dom har förökat sej lite och på det så har Nokia hämtat sej lite och kommit tillbaka på marknaden, (folk glömmer väldigt fort) och till och med kommer med lite utdelning, det ska bli intressant att se hur det utvecklar sej.

Sen har vi mina nyligen inköpta Ratos som jag är mycket nöjd med. Jag är helt övertygad om att det kommer att bli en bra investering med tiden. Jag har för avsikt att fortsätta köpa Ratos under våren så jag hoppas på att dom går ner ytterligare i pris.

Nog om detta, välkommen till världen portföljen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar