Sparburken



En sån här spargris i konservburksformat har jag alltid stående på bänken i hallen. I den hamnar alla mynt som jag råkar ha på mej när jag kommer innanför dörren, ibland även mindre sedlar.
När man kommer hem från affären eller liknande så ligger det alltid några mynt och skramlar i fickan och eftersom jag inte använder en vanlig plånbok, utan bara en liten korthållare i skinn med plats för sedlar, så lägger jag dom direkt i burken.

Det är ett jättebra sätt att inte bränna små pengar på saker man inte behöver bara för att man har en massa mynt på sej, det är väldigt enkelt att kasta småslantar omkring sej bara för att dom inte riktigt ger intryck av att vara värda något, men det är dom minsann!

Jag tror att det brukar ta cirka ett och ett halvt år att fylla burken, och sist jag tog fram konservöppnaren så låg det lite över 5000 sek i den, inte så illa för att vara små störiga slantar i fickan!

Nu är burken snart full igen, vi får se hur mycket det blir denna gång, jag får uppdatera inlägget när det är dags.

Klirr klirr klirr !!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar