Det går nedåt...















Som sagt, det går nedåt på börsen.
Det trivs jag mycket bra med!
Min lilla portfölj är nu nere 9,6 % sedan sista inköpet och jag hoppas det håller i sej. Med lite tur fortsätter det ner och jag kan göra ett par rabatterade inköp vid månadsslutet. 

Är just i fart med att öppna konto på vanliga Avanza som jag ska använda huvudsakligen till att köpa amerikanska aktier, coca-cola är den stora kandidaten som står på tur. Aktien har backat lite sista månaden från runt 43$ till 40,34$ i dag. 

Även Industrivärden har backat cirka 4,5% sedan inköp och ligger nu på 112,90 kronor, det får gärna fortsätta nedåt hela nästa vecka då sommarbonusen trillar in på kontot och ska investeras. 



Det ser ut som vi skulle kunna hitta Industrivärden kring 105 sek ganska snart, om det inte är en större korrigering på gång, då kanske vi kan fiska upp några stycken omkring 90 kronor, det vore ju inte fel! Annars kan ju Industrivärden också strunta fullständigt i detta och dra iväg uppåt igen, det är som vanligt... allting är möjligt på marknaden, till och med det logiska!


Ratos har tappat omkring 20% sedan jag köpte och kommer naturligtvis att fyllas på. Hur ska jag ha råd att köpa allt?
Just nu ser det ut som Ratos är på väg mot 50 strecket, där kommer det absolut att ligga en köporder från min sida. 
Skulle det sedan fortsätta ner så kanske vi får handla Ratos B för 30 kronor i slutet av året... julklapp?!


Skanska är nere lite sedan sist men det har inte hänt så mycket, vi får se hur det blir med det.
På inköpslistan ligger närmast Coca-cola, Industrivärden C och Ratos då.
Ja, som sagt, fortsätt nedåt ett tag till så vi småhandlare får mer för våra sparpengar.

Nu bär det iväg till Köpenhamn, trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar