Jag köper Coca-Cola


Idag köpte jag in mej i världens mest kända varumärke, Coca-cola!

Det var verkligen ett köp jag sett fram emot, höga priser före spliten och lite svårigheter vid öppnande av det nya aktiekontot har dragit ut på tiden, men nu är det gjort!
Passade på att investera en del av sommarbonusen som landade här i dagarna. 

Mitt första köp av aktien blev 38 stycken till ett pris av 41,24 $, kvartalsutdelningar av dividends och en direktavkastning på runt 3%, lite lägre än tillåtet, men detta är ju ett litet specialcase!
Jag hoppas på att kunna göra två köp per år som kommer att sammanträffa med sommar och jul-bonus.

En ganska brief kommentar om detta inköp, tycker inte att det behöver någon större förklaring.

Ett bolag som absolut kommer att hänga med livet ut, vi får se vem som ger sej först... 

Varmt välkommen in i min lilla portfölj Coca-Cola!!!!

Den 19 Juni 2013 ser portföljen ut så här:

  • NOKIA   250 st.
  • RATOS B   74 st.
  • INDUSTRIVÄRDEN C   43 st.
  • SKANSKA   42 st.
  • COCA-COLA   38 st.
(Good night with Siriusmo - High Together)


2 kommentarer:

  1. Fin grund i en utdelningsportfölj!

    SvaraRadera
  2. Hej Christoffer.
    Tackar för det!
    Vet inte om du menar hela portföljen eller bara köpet av KO, men hur som helst glädjer det mej då jag trots brist på erfarenhet har lyckats med en hygglig start på mitt aktiesparande. (enligt oss i alla fall)
    Tanken är just precis att skapa en utdelningsportfölj.
    Kul att du hittade hit :)

    SvaraRadera