Bokföring av sparkapital II


Tiden är inne för bokföring av andra kvartalet 2013.

Vi börjar väl med att säga grattis!
Målet för det här kvartalet är uppfyllt, ganska precis på kronan kan man säga. 
Jag siktade på att min portfölj skulle kliva över 200.000 kronors gränsen innan den 31:a Juni då min bokföring av sparkapital fyller ett år.
Delmålet har uppfyllts och min spargris bestående av aktier, fonder och räntespar är den 31:a Juni 2013 värd 200014,89 kronor :)


Nettokapitalet den 2013-03-31 var 170662,71 kronor vilket innebär att sparkapitalet vuxit med 29352,18 kronor de tre senaste månaderna, 9784 kronor i månaden, det är jag nöjd med.
Detta trots att börsen legat på rött sista tiden och jag ligger lite minus i portföljen.

Just nu ser det ut så här:

Industrivärden ligger - 5,3%, Ratos -23,5%, Skanska - 4,7% och fonderna Spiltan Investmentbolag - 2,5% och Avanza Cero - 2,9%.

På plussidan ligger Spiltan Räntefond och Coca Cola aktien som är upp 0,2% respektive 0,8%, inte mycket.
Nokia har repat sej något och köps idag för 2,96 euro och så även Eur/Sek kursen som nu ligger på 8,70.

Jag är nöjd med första årets insats och firar det med lite semester, ny bokföring i slutet av september.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar