Jag köper Industrivärden


Nytt inköp av Industrivärden C idag, det blev 42 stycken aktier för 117,20 kronor styck. Med det går Industrivärden om Ratos och blir portföljens näst största innehav efter Nokia. 
Visserligen har aktien varit nere och vänt kring 108 kronor den här månaden, men då jag håller på mina principer och handlar i slutet av månaden när lönen kommer in så missade jag det tillfället, idag blev priset endast 50 öre billigare än vid förra inköpet.
Det är helt ok, det blir ett bra köp i längden i alla fall är jag övertygad om.

Med detta så ser portföljen den 30/07/2013 ut så här: 




  • NOKIA   250 st.
  • INDUSTRIVÄRDEN C   85 st. 
  • RATOS B   74 st.
  • SKANSKA   42 st.
  • COCA-COLA   38 st. 


  • Portföljens värde uppstiger i skrivande stund till 35765,50 kronor. Sedan i April har portföljvärdet mer än tredubblats, det går sakta... men säkert, framåt!


    Nu blir det stranden, ha en bra dag!

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar