Jag köper Ratos



Då var det dags igen! 
Lönen trillade in på kontot igår och idag var det dags att återinvestera utdelningen från Ratos.

Vilken tur att jag aldrig gett mig in på att tajma marknaden, det skulle nämligen gå väldigt dåligt.
Det slår sällan fel, varje gång jag köper en aktie så trillar den ner några procent redan samma dag, och idag var inget undantag då Ratos gått ner cirka 2% sedan mitt köp i morse.

Med det var som sagt utdelningen inne på marknaden igen och stod för 4 av dagens inhandlade aktier.
Det blev totalt 42 stycken till 67 kronor styck och med det ser lilla portföljen ut som följer:

  • NOKIA                           250 st
  • RATOS B                        204 st
  • INDUSTRIVÄRDEN C        149 st
  • SKANSKA                       120 st
  • COCA-COLA                     77 st


Det har ju varit ganska muntert på börsen på sista tiden, till och med mina Coca-Cola har kommit tillbaka, och med det kostar portföljen idag 84154,20 SEK.
Jag tycker det går framåt, snart är portföljen uppe i 100.000 kronor, inte illa.
I väntan på Industrivärdens utdelning blir det att gneta på med företaget.

Trevlig 1:a Maj!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar