Uppdatering eget företagande.

Mannen på topp!



I slutet av Oktober förra året gjorde jag slag i saken och startade eget företag.
Jag hade ingen tidigare erfarenhet av detta och visste inte riktigt vad jag gav mig in på, idag har jag 5 månader på nacken, jag är fortfarande nyfödd och naken.

Anledningen till dagens post är att jag idag passerat nollan, efter fem månader har jag tjänat in hela det investerade kapitalet och ligger till och med lite plus, en dag värt att nämna!
Det var inte frågan om några stora pengar visserligen, men det är ändå en milstolpe för mig, jag har bevisat för mig själv att det fungerar och att jag kan tjäna pengar på det.

Det är en fantastisk känsla, att ha tagit steget ut ur min bekväma cirkel och gjort något på egen hand, försöker skapa min egen framtid och vem vet... kanske mitt ekonomiska oberoende.

Det är som sagt bara frågan om fickpengar än så länge och eventuella vinster kommer för närvarande att återinvesteras så det är inte frågan om att ta tjänstledigt från jobbet och bada i Champagne riktigt ännu, men det kommer.

Avslutar dagen med mitt favoritcitat, av William H. Murray:

“Until one is committed, there is hesitancy, the chance to draw back. Concerning all acts of initiative (and creation), there is one elementary truth, the ignorance of which kills countless ideas and splendid plans: that the moment one definitely commits oneself, then Providence moves too. All sorts of things occur to help one that would never otherwise have occurred. A whole stream of events issues from the decision, raising in one's favor all manner of unforeseen incidents and meetings and material assistance, which no man could have dreamed would have come his way. Whatever you can do, or dream you can do, begin it. Boldness has genius, power, and magic in it. Begin it now.”


God kväll 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar