Utdelning Nokia

Klada kubbar.

Enligt en artikel i SvD börsforum i morse kommer eventuellt Nokia att återuppta aktieutdelningarna tack vare den snart avklarade Microsoft-affären.
Det är Ålandsbanken som förutspår att bolaget inte bara kommer att ge utdelning och extrautdelning utan till och med kommer att köpa tillbaka aktier.

Ålandsbanken menar att Nokia kommer att kunna dela ut upp till 1,1 Euro per aktie vilket i dagsläget är lika med 9,86 kronor.
För min egen del skulle det betyda 2465 sek i utdelning och yield on cost på nästan 22% !!!

Nokia var mitt första aktieköp och jag hade ingen aning om vad jag gjorde, men jag har sedan länge bestämt att jag ändå ska behålla aktierna och det kommer jag att göra.
Skulle det komma in några utdelningar så kommer dom att återinvesteras och sen får tiden förtälja hur det går, jag anser att risken är större om jag säljer och sedan står utanför och missar eventuell kursuppgång och utdelningar än om jag behåller aktierna.

Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar