86400


Som frisk människa har man tusen önskningar, som sjuk har man bara en, att bli frisk. 
Jag har varit av banan ett tag, efter ett träningspass på gymmet blev jag helt golvad och har i en och en halv månads tid åkt mellan olika läkarmottagningar utan att finna vad som var fel. 
Sportar eller motionerar nästan dagligen sedan 20 år tillbaka och blev väldigt ur spel när jag kände att jag inte kunde hålla min egen takt. 

Efter åtskilliga undersökningar så visade det sig att det var innerörat som hade ställt till det. Hela systemet ur balans och därav var jag helt oförmögen att träna.
Innan örat blev undersökt så han jag göra både hjärtröntgen, EKG och en massa andra prover för att utesluta större fel. Kanske verkar lite överdrivet men det var farbror doktorn som tyckte det skulle undersökas ordentligt. Privat sjukförsäkring är guld värt! 

Även om det bara var en bagatell så är det hur som helst en fantastisk känsla att vara frisk och stark, det är så lätt att glömma bort det i vardagen när man mår bra som vanligt. 


Efter en lyxfrukost på terassen och en vacker dag på stranden spenderades eftermiddagen i havet, vattnet är °25C och vi surfade i bara t-shirt. Vi paddlade ut med hela ansiktet i ett enda stort smile. Det var nästan vindstilla och vågorna rullade in så där som dom bara gör på film...
Det blev en del fina vågor, jag skrapade upp brädan mot revet, solen blev blodröd i horisonten och det blev kväll. En perfekt dag. 

God natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar