Flytt, 100.000 i portföljen, missar korrigering och bygger sommarstuga



Ett litet komma i kapp-inlägg så här i förbifarten. 
Det har varit mycket den sista månaden och jag hänger inte riktigt med i svängarna. 
Först av allt har jag flyttat och det har minst sagt varit lite energikrävande. Åhhhh vad jag saknade min internetuppkoppling de första veckorna, man känner sig helt utanför och allt som annars är så snabbt och smidigt blir genast långsamt och krångligt. Länge leve internet!
Nu är jag i alla fall på plats och uppkopplad, bring it on!

Mitt i detta så missade jag årets korrigering på börsen, ner cirka 12% läste jag idag, som lägst låg portföljen en bit under noll efter att stadigt seglat fram under året på cirka 10%, nu har den hämtat sig och är tillbaka på 7% och jag hann inte göra ett enda köp.
Jag köper ju religiöst i början på varje månad och utesluter impulsköp mitt i för att hålla mig till mina regler, men det är klart att jag sitter och surar lite då jag hade kunnat plocka in några Industrivärden för 113 kronor för några veckor sedan, nu är dom tillbaka kring 130-strecket.
Så är det, ibland handlar man billigt och ibland lite dyrare. 

Portföljen har nu för första gången stigit över 100.000 och väger idag 103.000 kronor, grattis portföljen!!! Nu börjar du växa till dig. 

Nya planer hägrar också, nu ska det byggas sommarstuga. 
Detta kommer naturligtvis att påverka sparandet som under några år kommer att tappa farten, men detta bara tillfälligt. Den månatliga aktiehandeln kommer dock att fortsätta, skoningslöst!
Jag har länge länge drömt om detta och nu har tillfället dykt upp, dags att göra slag i saken. 
Även om drömmen om sommarstugan är 100% njutning så kan man ju ändå tillägga att den på sikt även kommer att bli en riktigt bra investering då den byggs på gratis mark och med gratis handkraft, dvs av mig själv:)

På måndag blir det nya inköp.

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar