Jag köper industrivärden



Då var det ny månad och dags för nya inköp. Industrivärden inhandlas för 128,40 kronor under eftermiddagen till en direktavkastning på 4,3%. 
Jag ville också göra ett nytt inköp i Ratos sedan aktien trillat ned under 50-lappen, men det kommer nog fler tillfällen. 

Jag märkte just att i mitt förra inlägg firade jag portföljens första 100.000 kronor av misstag, jag hade visst blandat in lite fonder utan att märka det. 

Idag kan vi i alla fall säga grattis! 101.000 är aktieportföljen värd idag och detta utan att räkna in vare sig fonder eller cash. 
Grattis igen portföljen, från 0 till 100.000 på ett och ett halvt år. 

Så här ser innehållet ut idag: 

Industrivärden 
312 st
Ratos
295 st

Skanska
265 st
Nokia
161 st
Sandvik
80 st

Totalt värde 101.000 kronor alltså, mycket nöjd med resultatet.

Trevlig kväll. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar