Sagt och gjort!





Min önskan gick i uppfyllelse, Sandvik gick inte bara ned till 70 kronor utan även så en liten bit under. 
Det var sagt att jag skulle handla vid sjuttio kronor och det man säger får man hålla. 
Idag var det löning och jag inhandlade 37 stycken aktier i Sandvik till 69 kronor per styck. 
Med ett P/E på 15 och en direktavkastning på 5% betyder att det var ett perfekt köp med mina mått mätt. 

Börsen fortsätter nedåt och det är jag verkligen tacksam över. 
Jag kunde inte motstå frestelsen att dela upp månadens köp mellan två olika bolag då Handelsbanken gått ned nästan 10 kronor sedan mitt senaste köp.
Halva potten hamnade således på 21 stycken SHB till 119 kronor stycket, P/E på 15 och en direktavkastning på 4,9%, även detta ett perfekt köp. 

Portföljen ser nu ut så här:

Ratos
500 st
Industrivärden
327 st

Nokia
266 st
SHB
235 st
Skanska
179 st
Sandvik
150 st

Vikten på portföljen har naturligtvis gått ned också, men det köper vi tillsammans med billigare aktier. Idag kostar portföljen 154.000 kronor. 
Dagens inköp tillför totalt 214 kronor till den årliga nettoutdelningen och pengamaskinen ger nu en årlig utdelning på 6054,20 kronor och en "månadslön" på 504,50 kronor!

Bra jobbat portföljen! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar