Sista dagen på jobbet


I morgon är det sista dagen på jobbet, sedan är jag fri på obestämd tid. För tre månader sedan sade jag upp mig från det jobb där jag varit i sjutton år för att ta itu med något som gör mig mer lycklig. Jag har ett fantastiskt jobb och känner mig lyckligt lottad som fått uppleva allt det jag gjort under alla dessa år, men det är dags att gå vidare och skapa något mer betydelsefullt. Det har varit lite stressig på sistone, jag har jobbat en hel del samtidigt som jag försökt koordinera med flyttfirma, diverse pappersjobb samt ta en öl med goda vänner. 

Det har inte varit någon aktivitet på börsen för min del överhuvudtaget de sista månaderna, alla pengar som kommer in läggs på hög då jag inte ännu vet hur länge jag kommer att vara frivillig "förtidspensionär", jag tar det säkra före det osäkra. 

Portföljen puttrar dock på bara bra utan mig, jag har inte gjort några nya inköp på sistone men den verkar klara sig alldeles utmärkt i min frånvaro. 

Sparkvoten för juni landade på 67% och jag har de sista 6 månaderna levt på mindre än hälften av min inkomst, och detta med god marginal, något som jag hoppas kunna fortsätta göra även i framtiden. 

Nu väntar spännande tider, men först ska jag ta en redig semester med familj och vänner, som vanligt i dessa tider är jag otroligt sugen på svensk sommar. 

Ha en trevlig kväll alla börshajar:) 


4 kommentarer:

  1. Grattis! Har du några idéer om var och med vad du vill jobba. Var i Sverige blir basen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Jo då, jag har planer på både utbildning och framtida sysselsättning. Det är dock för tidigt att säga något mer:)

      /K

      Radera
  2. Hur går det? Har du landat i Sverige med bohaget? Tänker du fortsätta blogga? Vore intressant att följa klivet ut i det okända. :)

    SvaraRadera
  3. Hej du! Ja, allt har landat och jag har för avsikt att fortsätta blogga. Dock är allting upp och ner just nu så jag har inte tid. Men jag försöker komma igång så snart jag får ordning på torpet.

    Tack för kommentar:)

    /K

    SvaraRadera