Mina pengar byter jobb.


Veckans goda ekonomiska gärning får bli mitt spontana "ring och lipa"-samtal till mobiltelefonbolaget. 
Mobil och internetoperatören som jag varit kund hos i flera år har just blivit uppköpta av Vodafone och då tyckte jag det var ett bra tillfälle att ringa och se om dom inte hade något trevligt erbjudande att komma med till en gammal trogen kund.

Jo då, det hade dom minsann. 
Det resulterade i att jag fick mer än dubbel speed på fiberoptiken hemma, dubbelt så mycket gigabyte surftid på mobilen och i stort sett fria samtal till mobiltelefoner från hemtelefonen. 
Allt detta kostar nu 70 kronor mindre i månaden än vad jag betalade tidigare.
Det blir 840 kronor extra i spargrisen per år, inte dumt.
Dessa 70 kronor får ett jobb i min portfölj i stället för att jobba för telefonbolaget.

Utan att räkna på vare sig ränta eller skatt så blir 70 kronor i månaden under 30 års tid 25.200 kronor! Sedan beror det på hur duktig man är som investerare att kräma ur dessa pengar på bästa sätt, men det kan bli en fin tillgång i portföljen. 

Jag rekommenderar verkligen att se över dom små utgifterna ibland, det gör sitt på lång sikt. 

Trevlig söndag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar