Bloggen fyller 7 år.


Grattis bloggen, idag är det på dagen 7 år sedan det första inlägget. När jag började spara startade jag KPK-bloggen mest som en kul grej för att lära mig blogga. Tanken var att skapa en dagbok över mina äventyr på börsen och dokumentera min resa från slösare till miljonär. Det har sedan blivit lite av en hobby som hänger kvar, det är kul att skriva av sig ibland och det är underbart att kunna scrolla tillbaka genom åren och minnas alla händelser. 

När jag började min resa var jag ordentligt skuldsatt, hade inte en krona sparad och absolut noll koll på mitt konto. Att börja handla med aktier och att spara pengar har varit otroligt lärorikt. Jag har läst massor med böcker om aktier och ekonomi som jag annars aldrig hade fått för mig att läsa, jag har styrt upp min privatekonomi, blivit skuldfri, lagt undan pengar till en lägenhet. Min livsstil har förändrats till det bättre, nu har jag kontroll i stället för att bara dras med. 

Allt går enligt planerna, inom de närmaste två åren räknar jag med att nå min första miljon i aktier, det har då tagit ganska precis 10 år. Efter en lång väntan har min investering i Handelsbanken börjat ge frukt och portföljen är redan halvvägs till årets delmål. H&M har smugit sig in i portföljen och det ska bli intressant att följa utvecklingen i bolaget med ny kapten ombord. 

Det ska bli spännande att se om jag orkar fortsätta blogga hela detta decennium och i så fall hur portföljen utvecklats. Resan har bara börjat...

Ha en bra dag alla börshajar! 

2 kommentarer:

  1. Hejsan

    Stort grattis till 7-årsdagen och att du har kommit så långt på vägen sedan dess. Det är starkt att gå från skuldsatt med noll kunskap om ekonomi till halvvägs till miljonen i aktier!
    Själv fyllde min blogg 5 år den 4 februari, skrev också ett inlägg då :)
    TP

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Tryggpension!
      Grattis till 5 års dagen:)
      Jag tycker bloggandet är ett underbart sätt att skriva dagbok över ens fram och baksteg på börsen.
      Ja, det har verkligen varit en resa, förhoppningsvis har den bara börjat:)

      Ha det gött!

      /K

      Radera