Rich Dad Poor Dad.

 




Just nu har jag läst ut Robert T.Kiyosakis bok ”Rich dad Poor dad”. Ingen nyhet till bok men en riktig ögonöppnare för ekonomiskt blinda, som jag varit hela mitt liv.



Historien berättar hur en människas ekonomiska liv präglas av sina föräldrars ekonomiska åsikter och utbildningar och hur han genom att jobba för sin bästa väns pappa under tonåren lär sej att det finns flera olika sätt att se på pengar.

Kiyosaki förespråkar att man ska låta sina pengar jobba åt en i stället för att jobba för sina pengar, att investera i passiva inkomster i stället för saker som bara minskar sparkapitalet och att alltid betala till sig själv först varje månad för att på så sätt bygga upp sin egen ”guldhöna”.

En absolut läsvärd bok som kan öppna upp ögonen för många och även om vissa delar av boken känns lite som utfyllning och reklam för sin egen business så är det i det stora hela intressant läsning och jag rekommenderar absolut alla att läsa den. Jag sträckläste boken och den hamnar i biblioteket för vidare läsning en annan gång.

Förkyld och liggande i soffan med skinande sol utanför… man får passa på att lära sej något nytt !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar