Plusgrader i Finland


Det tog sin lilla tid, men nu är äntligen mina Nokiaaktier tillbaka på noll, till och med lite på plussidan. 

Mina Nokia inköptes i oktober 2011 och har som värst varit nere på -80%, men nu har dom sakta men säkert tagit sej tillbaka.

Under dom sista sex månaderna har Nokia stigit med 91,7% och med 58% bara sista månaden tack vare Microsofts uppköp av mobiltelefondelen. 
Idag är dom upp ytterligare 4% och snuddar nu 5 euro per stycket. 
Med detta ligger jag någon procent på plussidan och kan inte låta bli att undra hur det kommer att fortsätta?


Ett tillfälligt glädjeskutt tack vare Microsoft eller kommer marknaden att lita långvarigt på nya Nokia?
När jag köpte aktierna gick tankarna som så, att Nokia kommer tillbaka och jag köper in mej billigt för en summa som jag i värsta fall kan undvara om något skulle gå snett. 
Samtidigt kunde jag ju inte låta bli att drömma om att aktien någon gång i framtiden skulle lyckas ta sej tillbaka till fornstora dagar och nivåer kring 60 - 65 euro per aktie... vilket klipp!!!

Tja, den som lever får se, just nu är jag nöjd med månadens uppgång och har naturligtvis inga planer på att sälja mina Nokia.
(erkänner också att jag blir lite störd på att jag inte tog steget att köpa på mej fler aktier när den var nere på bottennivåer) men det är ju lätt att vara efterklok så jag slösar inte mer energi på det.

Önskar en trevlig kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar