Bokföring av sparkapital del III


God kväll från Madrid.
Dags för bokföring av sparkapitalet igen, tredje kvartalet 2013.

Denna gång hade jag inget delmål att uppfylla då nästa steg är utsatt till 300.000 kronor, men när jag tänker efter så borde jag väl fira lite när jag når 250.000 kronor... det är ju ändå en kvarts miljon!
Om sparandet håller samma takt borde 1/4 miljon kronor uppnås ganska precis vid nyår, det måste man ju skåla för tycker jag.


Så, då ska vi se hur det gått sedan sista rapporten i sommras.

Mina svenska aktier har gått upp betydligt sedan i Juni,
Industrivärden C + 0,54%, Ratos - 6,45%, Skanska +4,57%.
Avanza Zero ligger + 3,71%, Spiltan räntefond + 0,57% och Spiltan Investmentbolagfond + 5,96%.

Nokia ligger just nu + 1,29%, men som jag tidigare skrivit så har aktien stigit med nästan 60% sedan förra månaden, vilket naturligtvis gett en trevlig skjuts i portföljen, vi tackar Nokia för denna månad och hoppas på liknande framsteg inför nästa rapport.
Coca-cola har tappat några procent och handlas idag
3 $ billigare än när jag köpte, (38$). Det får gärna fortsätta nedåt då jag planerar ett nytt inköp till utbetalningen av julbonusen.

Totalt sparkapital i aktier, fonder och räntespar den 01/10/2013 uppgår till 225001,38 kronor!
Det ger ett månadssnitt på 8328,83 kronor dom senaste tre månaderna, mindre än förra kvartalet men ändå helt ok.

Mycket nöjd med detta kvartal och ser fram emot att kliva över nästa lilla gräns, en fjärdedels miljon! (Undrar hur det känns den dagen man sparat ihop till en hel miljon, det är ju verkligen en magisk gräns för alla som börjar med sparande och investeringar, vi får se :)

Buenas noches.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar