Investera mera!



Redan löning?
Nej då, inte ännu. Jag har tullat på buffertkontot. 

Det är nytt börsår och jag ville elda på lite extra så här innan utdelningssäsongen kommer i gång och gjorde ett extra köp i de tre bolag som just nu är under uppbyggnad i portföljen. Samma tre bolag där jag hoppas på ökad utdelning 2018. Inom kort får vi svar på det. 

Det blev följande inköp:

59 st Latour       (104,65 kronor)      
44 st Castellum  (139,10 kronor)
19 st Skanska    (172,65 kronor) 

Detta köp tillsammans med en ångande första vecka på stockholmsbörsen tar portföljen till nya höjder som idag vid stängning kostade 444864 kronor. 


Även om prioritet nummer ett är att höja utdelningen i min portfölj så blev dagens köp långt ifrån med högsta möjliga direktavkastning. Jag vill försöka bygga upp de mindre förmågorna i portföljen och samtidigt tror jag att både Castellum och Latour kommer att erbjuda en fantastisk totalavkastning på lång sikt som kan vara mer värt än att bara stirra sig blind på direktavkastningen. 

Det går som vanligt sakta men säkert åt rätt håll, både portföljen och utdelningarna växer och mitt närmaste delmål på en halv miljon i aktier börjar skymta i fjärran. 

Brick by brick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar