Mot nya höjder


Att flytta innebär en hel del stress. Att dessutom säga upp sig från jobbet och byta land känns som ett extra stresspåslag. Nu har det gått lite drygt två månader sedan jag landade hemma i Sverige efter 20 år i utlandet och äntligen börjar jag få upp lite styrfart. Det har varit otroligt mycket att stå i den första tiden. Lägenhet, myndigheter, papper hit och dit, folkbokföring, telefonabonnemang, studier, jobbintervjuer, transportmedel och tusen saker till. 

Nu är jag  alla fall på väg, mot ett nytt liv med stora drömmar. Just nu är det så oglamoröst det kan bli men jag ser det som en tillfällig svacka. Jag är tillbaka i skolbänken efter alla dessa år ute i världen. Ett välbetalt och spännande arbete (dock inte tillräckligt meningsfullt) har bytts ut mot extraknäck och heltidsstudier. Att utbilda mig är första steget mot min framtida dröm och även om det just nu känns tungt hoppas jag att det skall ge utdelning längre fram i form av utökad frihet. Ibland måste man våga ta ett steg tillbaka för att sedan ta två framåt;) 

Någon som följer mig på vägen är min kära aktieportfölj. Trots att jag sedan många månader tillbaka inte föder den med några nya pengar så gnetar den på i fin takt. Steg efter steg tar den sig sakta men säkert uppåt och har i veckan kommit upp på en ny ATH. KPK-portföljen står nu stadigt på 557 000 och blickar vidare uppåt. Det är det fina med aktier, de jobbar åt mig medan jag pysslar med annat:) 

God natt alla börshajar:) 

/K 

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Härligt att det börjar ta sig.

    Vad är det för studier du påbörjat?

    Pappa betalar? Bloggen om privatekonomi

    SvaraRadera
  2. Det var jag också väldigt intresserad av. Är det en helomvändning och du börjar på ett helt nytt blad? På universitet och studielån?

    SvaraRadera