Jag köper Ratos


Från och med idag handlas Ratos utan rätt till den utdelning som landar den 4 April och aktien sjönk cirka 5% eller motsvarande dom 3 kronor som dom i år delar ut.
Idag kom samtidigt lönen in på kontot så jag passade på att knipa några stycken och snitta ner mitt GAV några kronor.

Det blev totalt 44 stycken Ratos B till priset 59,50 styck och med en direktavkastning på just över 5%.

Med det var månadens köp avklarat och portföljen ser ut som följer:

  • NOKIA   250 st.
  • RATOS B   162 st.
  • INDUSTRIVÄRDEN C   149 st.
  • SKANSKA   120 st.
  • COCA-COLA   77 st.

Hittills i år ligger den totala avkastningen på portföljen runt 10% och är idag värd 77395 kronor.
Brick by brick brukar man säga, om några år hoppas jag ha gjort klart grunden till min förmögenhet i alla fall.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar