Sökes:


Eftersom jag gillar att sitta och nörda med excelblad, mer konkret Google spreadsheets, och göra diagram över aktieutdelningar och liknande så har jag skrivit några inlägg om detta verktyg. Jag verkar inte vara ensam om att finna nöje i detta och det har kommit frågor i kommentarsfältet om hur man gör för att få automatisk uppdatering av aktiekurser på bland annat norska aktier och mindre bolag som är noterade på till exempel First North. 

Jag har sökt bland andra ekonomibloggar i sinne, suttit och provat olika koder fram och tillbaka men inte haft någon framgång. I detta inlägg från Lundaluppen där jag själv för första gången fick höra talas om google spreadsheets finns en del kommentarer som talar om just detta. Det finns dom som säger att man få aktiekurser genom att länka till Yahoo men jag har inte lyckats. Så nu tänkte jag helt sonika att jag skulle lägga ut en annons, som man gjorde förr i tiden i lokaltidningen: 


-
Finns det någon där ute i bloggvärlden som läser detta som vet om det är möjligt att få automatisk uppdatering av aktiekurser i Google spreadsheets för aktier på First North, norska och tyska aktier? 


Är du den vi söker? Träd gärna fram ur det digitala mörkret och upplys oss genom att lämna en beskrivning i kommentarsfältet nedan. Vi skulle vara så tacksamma:)


Tack på förhand alla börshajar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar