Gratis Revolut bankkort



För er som hälsat på här på bloggen tidigare är det knappast någon hemlighet att jag är stort fan av Revolut. Nu har jag varit gratiskund i över ett år och är fortfarande hundra procent nöjd. Vart efter man använder kortet och appen så frigörs olika förmåner, till exempel kan jag nu få tillgång till över 1000 VIP-hallar på flygplatser världen över till förmånligt pris via appen. 

En annan förmån som just landat är att jag nu kan ge bort gratis kort till vem jag vill. Kortet i sig är alltid gratis men vanligtvis kostar det 4,99 GBP (60 SEK) i fraktavgift att få kortet hemskickat, nu kan du alltså få det gratis via den här länken. (affiliate)

Revolut har börjat med vad som kallas refferal-program, det betyder att man som trogen kund får förmånen att ge bort gratis kort i utbyte mot att rekommendera deras service. Eftersom jag varit kund hos dom i över ett år och tycker det är det bästa kortet i världen så har jag ingenting emot att rekommendera detta. Som vanligt skulle jag aldrig rekommendera något jag själv inte använder och tycker är bra. 

Naturligtvis finns också en premium-service där man får betala för sitt kort i utbyte mot fler förmåner men jag har alltid varit baskund och det tänker jag fortsätta med, vilket är helt utan avgifter.  

Här hittar du mina tidigare inlägg om Revolut.

Med det önskar jag er en trevlig dag alla börshajar! 

2 kommentarer:

  1. Är inte utomlands så mycket nu, men som pensionär blir det annorlunda och då ska jag ha bättre betalningsmedel än Storbankens Visa/Mastercard. Revolut verkar intressant.

    En annan sak som jag saknar just nu är betalningar där man får refunds. Detta tror jag fungerar om man är disciplinerad och bara handlar det man skulle köpt ändå och inte väljer butik efter refund.

    SvaraRadera
  2. Ja, handlar man bara på hemmaplan går det lika bra att ha vanligt bankkort, det enda skulle vara för att undvika årsavgiften på kortet, men då finns det ganska många kort att välja på. Norwegian bank bland annat har gratis kort.
    Kolla in 10-års planens inlägg om kreditkort. https://10arsplanen.blogspot.com/2019/03/basta-kreditkorten-2019-och-varfor-man.html

    /K

    SvaraRadera