Att tänka framåt eller bakåt

Jag står inför ett svårt beslut, ett av de svåraste på länge.

Precis som de flesta så skräms jag lite av att ta steget ut i intet och våga börja om på nytt, men det är samtidigt spännande och jag vet innerst inne att det alltid blir bra till slut, bara man vågar ta steget.



En av följderna av detta beslut är att jag kommer att sakna oerhört mitt förflutna liv och jag har varit orolig att detta skulle påverka negativt min framtid på det nya stället.
Så idag, dök du upp igen, du som lärt mej så mycket, och visade mej vägen ännu en gång.

Nostalgi finns inte i framtiden, bara i dåtid!
Om du saknar något eller någon och tänker -"om jag ändå vore där", eller "om jag ändå gjorde det" så blir det svårt att handskas med.
Om man i stället tänker -" vad kul det ska bli att vara där igen snart" eller "vad kul det ska bli att göra det snart igen", så förvandlas nostalgin till längtan och tillvaron blir mycket lättare.

Oavsett om man sedan kommer att återvända till det man saknar eller inte, så är det i alla fall trevligare att tänka att man snart kommer att göra det än att gå omkring och sura över att man inte kommer att göra det.
När man ändå ska fundera så kan man ju lika gärna göra det på ett positivt sätt!

Tack Pequeña! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar