Industrivärden, biltjuvar och disciplin.



Vi inleder September med ett nytt aktieinköp, det blev ett litet antal Industrivärden som jag fick för 126,50 kronor idag. 
Direktavkastning för dagen ligger på 4,3%, inom ramarna.

Det har varit en jäktig månad, mycket jobb och en hel del strul. Någon störd individ fick för sig att bryta sig in i min bil och stjäla högtalare och en del surfprylar jag hade liggande, riktigt irriterande. Dessutom tycktes det roligt att ta med sig fjärrkontrollen till garaget och alla besiktningspapper, kul! 
Det blev några dryga hundralappar, åtskilliga tusen i surfutrustning och en hel del flängande. Låt andras saker vara i fred, perkele! 

Annars är det stora saker på gång, eventuell flytt till storstaden inom jobbet. Ett redigt miljöombyte, ny stad och nytt folk, det blir bra. Ett stort plus är även en redig löneförhöjning, vi säger ja till det!

Vad det gäller sparandet så har disciplinen satts på prov denna månad. Lönekuvertet var inte fett denna månad efter semester, oväntade utgifter och bilinbrott så jag tänkte först att jag skulle hoppa över sparandet denna månad och ta igen senare. Men icket!!!
Ska det sparas varje månad så ska det.
Det blir ingen aktieportfölj utan disciplin, alltid finns det ju något att skylla på.
Så jag förde över pengarna som vanligt, 30% av lönen och nallade lite av bufferten, det är ju det den är till för.
Alla dagar jag kliver upp tidigt, alla dessa timmar på jobbet, alla dessa resor och tid av mitt liv som aldrig kommer tillbaka, åtminstone finns en liten del kvar, mitt månadsspar! 

Portföljen ser idag ut så här: 

Ratos 
295 st
Nokia
261 st

Industrivärden
193 st
Skanska
120 st
Coca-Cola
77 st

Värdet är idag dryga  96.000 kronor och portföljen har hämtat sig lite efter de sista veckornas nedgång. Som vanligt är det Nokia som är dragloket i min portfölj, upp snart 40% sedan köp, klart överlägsen i gänget. 
Vi närmar oss en liten portfölj på 100.000 kronor, jag vattnar och det växer!

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar