Grattis på födelsedagen!


Grattis bloggen på 5-årsdagen.  

(Två dagar i efterskott eftersom mitt försök att programmera ett automatiskt inlägg inte riktigt gick som det skulle)

Den 8:e februari 2013 öppnade jag ett konto på blogger och skrev mest på skoj ett inlägg, det är jag väldigt glad för idag. Bloggen har blivit min dagbok där jag kan gå tillbaka och se mina fumlande framsteg på aktiemarknaden. 
Man tycker att man minns allt man gör men tiden går och minnet är kort, att skriva ned livets kurva är en intressant läsning för framtiden. 

Främst hoppas jag att jag kommer att ha lust att fortsätta skriva många år till, det är fantastiskt att kunna gå tillbaka i tiden och se hur olika bolag, min portfölj och dess utdelningar utvecklas med tiden. Jag kan tänka mig att det kommer att bli en del "varför i h*****e sålde jag det där bolaget" och "vilken tur att jag behöll den aktien i portföljen" med åren. Kriser kommer och går, bolag risas och rosas på börsen och det kommer med tiden att visa sig om det var ett bra beslut att vara långsiktig och ibland våga gå emot strömmen och köpa aktier som andra slänger eller om man skulle ha hållit sig till flocken. 

Det ska bli extra intressant att kunna se utvecklingen från 0 till en miljon.
Hur det gick till och hur lång tid tog det till slut, lyckades jag? 
Att hålla ett track rekord ger stabilitet och motivation i mörka stunder när allt känns hopplöst, för visst är det så... det är inte alltid man själv är övertygad om vad man håller på med. 
Kommer jag i framtiden att kunna leva helt eller delvis på mina aktieutdelningar eller kommer jag stå där vid pensionens brant, utfattig och bitter och ångra att jag någonsin gav mig in på aktiemarknaden? Var det en bra idé att köpa H&M när bolaget krisade eller skulle jag lagt alla mina besparingar i Avanza zero?

Den som lever får se:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar