Nytt ATH, portföljen kliver över 1,4 miljoner.

 



Första dagen på börsåret 2024 börjar med ett nytt trappsteg i rätt riktning, min lilla portfölj som föddes 2013 tog idag steget över 1,4 miljoner. Det blev en fistbump med mig själv och så är det bara att nöta vidare. Min första miljon blev verklighet 2021 efter åtta års hårt gnetande, sedan gick det ganska fort upp till 1,3 på bara några månader, men sedan blev det stiltje. 

Nu är det snart två och ett halvt år sedan portföljen peakade, under den tiden har jag nött på i vanlig ordning, varje månad skickar jag in pengar på Avanza och Nordnet som får arbeta åt mig och skapa arbetsbefriad inkomst. Från min förra ATH (Augusti 2021) till idag har jag handlat aktier för 413 000 kr och det har ramlat in dryga 60K i utdelningar som naturligtvis har återinvesterats. 

Inget nytt under solen. Köp, behåll, återinvestera, repetera = resultat. 
Jag kör vidare på det spåret med siktet på 1,5. 

Gott nytt börsår 2024 och god avkastning på er allihopa, vi ses bland miljonerna. 
/K 



7 kommentarer:

  1. Grattis! Fortsätter du i samma goda stil kanske du kan nå andra miljonen redan i år. Jag har fortfarande en bit kvar till ATH, men jag fortsätter gneta på och hoppas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Slumpvandraren. Ja, vi får se vad börsen är på för humör i år. Två millar redan i år låter optimistiskt men men... jag är inte den som säger nej om det inträffar:)
      Oavsett så ger detta mig en liten extra boost att gneta vidare.
      Vi nöter vidare helt enkelt, mot nya höjder. Gott nytt börsår, vi ses bland miljonerna.
      /K

      Radera
  2. Hej K.

    Grattis till nya milstolpen. Mot 1.5 MKR nu :-)

    Ses bland miljonerna.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare Slimis:)
      Stort tack! Jajjemän, mot nästa pinne.
      Hoppas du får ett bra börsår.
      /K

      Radera
  3. Snyggt!
    Hur ser fördelningen pengamässigt ut i portföljen?
    Fick inte Excel arket du lagt in att fungera eller är det utdaterat? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Pedro.
      Det har du rätt i, det verkar vara något fel med länken. Ska titta på det.
      Länkar här istället till ett inlägg med min uppdaterade portfölj, där kan du se fördelningen i procent. https://www.instagram.com/p/CyjDlYRshti/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==
      Kul att du kikade in.
      /K

      Radera
    2. Länken till portföljen är nu uppdaterad.
      /K

      Radera