Jag tackar nej

 
Jag har just ögnat igenom Ratos prospekt för teckning av preferensaktier i juni. Jag kommer inte att anta erbjudandet av två orsaker:
 
1: Jag har inte tillräcklig kunskap om aktier för att kunna avgöra om detta är en bra investering eller inte och tror att det är bättre att avstå och låta dom stora grabbarna spela, jag fortsätter gneta med mina B-aktier i stället.
 
2: Ratos pref-aktier kostar 1750 kronor styck och måste inhandlas om minst 10 stycken i jämna 5-tal. Detta betyder att jag måste lägga ut minst 17500 sek inom dom närmaste veckorna och det är mer än tre gånger min månatliga aktiebudget, jag tycker det är lite för mycket.

Det är mycket möjligt en bra investering, men jag måste läsa på mer först innan jag ger mej in på den här typen av inköp.

Jag har tittat länge på industrivärden och kommer alldeles snart ta in den i portföljen.
Ett annat bolag som jag verkligen vill ha med är Coca-cola, planerar ett köp här i juni då sommarbonusen kommer in.

Så får det bli, jag tackar nej och tar det lugnt, det värsta som kan hända är att jag missar en bra investering och det får man leva med.

Hepp!



 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar