Go Nokia !!!

Idag fick jag mej en rejäl överraskning när jag gick in och tittade hur det går för Nokia.
Min gamla mobiltelefonfavorit bjöd på en spurt på hela 43% under dagen tack vare Microsofts uppköp av Nokias mobiltelefondel för hissnande 5,44 miljarder euro... cash! 

Kort eller kontant? 
Kontant tack! 

Ja du, vilka siffror dom stora grabbarna leker med...



För min egen del med 250 stycken Nokia i portföljen så innebär det bara att kontot fått sej en liten knuff och ligger nu + 35% på en dag. 
Mitt inköpspris ligger på 4,58 euro och jag fortfarande inte kommit till +/- noll ännu, men det är ändå en mycket trevlig nyhet.

Roligast av allt är att se hur våra "aktieexperter" på nyhetssidorna jobbar för att lura oss småsparare. 
Det var inte mer än ett halvår sedan som Nokia dömdes ut totalt i media och "experterna" skrek ut att vi skulle dumpa Nokia medans det fortfarande fanns något kvar att hämta.
Samma experter säger idag att Nokia är undervärderat och rekommenderar köp... 
Inget nytt under solen, courtaget vi betalar för köp är deras lön så var och en får väl dra sina egna slutsatser.
Hur det än går för Nokia i framtiden så väljer jag personligen att strunta i "experternas" råd. 

Kul med lite rörelse i alla fall, och att ingen kan förutspå framtiden, hur mycket man än skulle vilja... 

Kitos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar