Jag köper Ratos och Skanska



Månadens aktiehandel delas lika mellan två av mina innehav, Ratos och Skanska.
Ska också tillägga att köpet gjordes via mobiltelefonen i från Bilbao i norra Spanien, det var första gången jag handlade aktier på detta vis, ingen nyhet direkt men ändå helt otänkbart för några år sedan. Jag förundras över hur världen förändras i snabb takt, undrar hur vi kommer att köpa aktier i framtiden?

För månadens budget fick jag 44 stycken Ratos B och 22 stycken Skanska, med det är Ratos åter tillbaka i spetsen tillsammans med Nokia.
Jag var tvungen att välja då jag även var sugen på ett nytt köp i Industrivärden, men det får i så fall bli i slutet av September. 
Anledningen till att jag delat upp köpet är att Ratos är nere hela 10 kronor sedan senaste köpet och jag tyckte det var ett bra tillfälle att fylla på lite, och Skanska för att jämna ut lite procentuellt i portföljen. 
Ratos tickar sedan första köpet i början på året sakta men säkert nedåt, vi får väl se om det fortsätter och i så fall passar jag på igen.
Skanska har varit upp några kronor sedan mitt första köp men är nu tillbaka på ungefär samma nivå, ett likvärdigt köp med andra ord.

Med detta så ser portföljen den 02/09/2013 ut så här:



  • NOKIA   250 st.
  • RATOS B   118 st.
  • INDUSTRIVÄRDEN C   85 st. 
  • SKANSKA   62 st.
  • COCA-COLA   38 st.                             


  • Idag efter stängningsdags ligger min lilla aktieportfölj på 40239,20 kronor, precis som förra månaden så går det sakta men säkert åt rätt håll.

    Trevlig kväll! 

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar