Jag köper Skanska


Ny månad och nytt inköp av aktier. Denna gång blev det 40 stycken Skanska till ett lite högre pris än förra gången, 125,30 kronor styck, fortfarande ett fint köp i min mening.

Det börjar dra mot höst, även om jag inte märker av det så mycket. Däremot märker jag att jag mest troligt kommer att bli tvungen att dra ner på min månatliga aktiebudget inför 2014, kommer inte att kunna avvara 5000 sek i månaden på grund av större utgifter för bland annat det egna företagandet.

Det klassar jag som en helt ok konsekvens av ett försök att få det bättre i framtiden. Det kanske blir att handla mindre nästa år, men det kan jag stå ut med, det växer ju sakta men säkert i alla fall. 

Efter detta ser portföljen ut så här:


  • NOKIA   250 st.
  • INDUSTRIVÄRDEN C   128 st. 
  • RATOS B   118 st.
  • SKANSKA   102 st.
  • COCA-COLA   38 st.     

Det ger min lilla aktieportfölj ett värde på 55586,10 kronor. Det känns som det går åt rätt håll, två månader kvar på året och ett inköp kvar att göra, när julbonusen kommer in blir det Coca-cola för hela slanten. 

Önskar en trevlig kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar