Aktieportföljens utveckling



Idag bläddrade jag tillbaka lite i arkivet för att se hur portföljen har vuxit sedan starten sommaren 2012 då jag köpte mina första aktier. 
Enträget sparande och en fin utveckling på börsen har tagit min aktieväska från de första 5000 kronorna till dagens 163000 kronor på cirka 3 år. 
Diagrammet visar en ganska fin uppförsbacke utan ett enda farthinder och just nu är siktet inställt på 200.000 kronor till nyåret 2015.
(Man kan ju undra när en stor korrigering ska komma?)

Det skall även tilläggas att jag under denna tid blivit helt skuldfri och sparat ihop en "krigskassa" som uppgår till 110% av min aktieportfölj. 
Drömmen är att en dag kunna leva på aktieutdelningar och detta ger mig ytterligare motivation att fortsätta mot målet. 

Get in line, stay in line and you will get paid! 

Fortsätt drömma alla börshajar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar