Lördagsgodis med W.B


Det är knappast en tillfällighet att detta ansikte är ett av de första jag ser när jag går in på youtube. Jag antar att videoportalen jobbar med cookies som alla andra och ens favoritämnen och "favorityoutubare" står högs upp på listan över intressanta videor som jag säkert vill titta på. 

Här kommer ett klipp från Warrens tal i Georgetown där han förklarar vikten av att förstå vad man investerar i och att det egentligen inte behöver vara så komplicerat... en bra tankeställare när vi dagligen bombas med olika investeringsmöjligheter och listan över börsnoterade företag växer som ogräs. Ska man ha en hel hög med olika bolag i portföljen eller är det bättre med bara några få? 

Warren förklarar läget på 5 minuter, trevlig helg!



2 kommentarer:

  1. Warren Buffett, en av favoriterna! Jag har nu dig i min blogglista! Hoppas du har haft en trevlig helg kollpåkontot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare!
      Ja, det är svårt att inte gilla den gubben, en riktig inspirationskälla och en kul filur.
      Trevligt, då ses vi i bloggvärlden.
      Önskar dig det samma!

      Radera