Jag firar åtta år som skuldfri.

 


Att lära sig från scratch att investera på börsen och bli miljonär är fantastiskt, de flesta av oss därute drömmer och kämpar på för ett friare liv. Ännu mer fantastiskt är allt som inträffar på vägen till miljonerna. Alla personliga förändringar och lärdomar som slutligen gör det möjligt att nå målet. En av dom mest fantastiska sakerna som hänt mig på den här resan var att bli skuldfri, det var kungen av alla milstolpar.

Den 4 Mars 2015 skrev jag detta inlägg för att fira att jag blivit helt skuldfri efter många år av katastrofal pengahantering. Då var jag själv ganska skeptisk till att kunna hålla mig undan skulder någon längre tid, men nu efter åtta år så känns det nästan som om det börjar bli en ny livsstil. Har jag lyckats så här långt så är det ju bara att köra på. Att vara skuldsatt eller skuldfri är ju trots allt en prioriteringsfråga. 

Lev inte över dina tillgångar, dra ned på utgifter och betala av på dina skulder. Spara en del av lönen varje månad och investera pengarna på börsen. Ett enkelt recept för att bli ekonomiskt friare.

God avkastning på er allihopa, vi ses bland miljonerna.

/K


4 kommentarer:

  1. Bra kämpat genom åren K. Som du skriver underlättar skuldfrihet mycket här i livet. Men framförallt är man inte beroende av banken på samma sätt som någon som står i skuld. Bara fortsätta kämpa på så är du snart ekonomiskt oberoende.

    Fortsatt god avkastning på dig. Vi ses bland miljonerna.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare Slimis.
      Tackar för pepp! Det stämmer, jag har många vänner som är låsta till en bank på grund av deras lån. Vi ses bland miljonerna:)

      Radera
  2. Härligt, K!

    Jag är lite avundsjuk då jag som nybliven ensam villaägare numera kämpar under ett stort skuldberg i mångmiljonklassen. Jag amorterar dock 3 % per år, så kanske lyckas jag halvera skulden innan det blir dags för pensionen.

    Hoppas du trivs i nya taklägenheten vid stranden och att du haft en skön vinter på Kanarieöarna! Här i Sverige har det som vanligt varit kallt och snöigt, men nu börjar det äntligen bli lite värme och i juni åker jag ned med barnen till Costa Blanca för lite efterlängtad semester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare Slumpvandraren.
      Det blir nog bra, svenska fastigheter brukar ju ha en tendens att gå upp i pris över tid, blir nog ett bra köp.
      Jag trivs fantastiskt bra måste jag säga, vädret är ju som svensk sommar på vintern och jag bor så nära stranden att jag kan gå ned med surfbrädan under armen. Jobbet går bra, har dragit ned till halvtid för att njuta mer av livet och familjen. Kan inte klaga på någonting, känner mig lyckligt lottad.
      Costa Blanca låter najs, jag hänger ganska mycket upp efter kusten ovanför Barcelona då frugan har lägenhet där, medelhavet är väldigt fint.

      Kul att ha dig här som vanligt, god avkastning på dig så ses vi bland miljonerna.
      /K

      Radera