SEB höjer utdelningen + extrautdelning


God morgon! 

Dagen börjar bra, SEB har här på morgonen släppt sin bokslutskommuniké där man bland annat meddelar en föreslagen utdelning om 6 per aktie (5,75) och dessutom en extrautdelning på 50 öre, totalt 6,50 kronor per aktie. 
Aktien är upp lite över 2% här under morgonen men handlas just nu tack vare den höjda utdelningen med en direktavkastning på nära 7%, inte dåligt. 

Jag har SEB A i min portfölj och denna höjning innebär för mig att årets utdelning ökar med hela 397 kronor netto, utan något extra jobb!!! 
Hittills i år har alla bolag i min portfölj meddelat ökad utdelning och min "månadslön" från portföljen ger mig nu 1700 kronor per månad netto. Pengar som droppar in på mitt konto oavsett om jag ligger och sover, är ute och reser eller sitter och dricker kaffe, gu va gött!!! 

På tal om kaffe... 

Ha en lysande dag alla börshajar!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar