Blödande abonnemang


I helgen var jag ute vid havet och käkade med en vän som bland annat berättade att hon använder sig av appen Bruce för att betala sin träning. Appen går ut på att man betalar en fast månadssumma (599 kr bas eller 899 kr black) och får tillträde att träna på alla gym och lokaler som är länkade till Bruce. Ett medlemskap för alla typer av träning. 

Enligt min vän så är appen helt fantastisk då man kan gå på obegränsade pass och träna allt möjligt utan att betala flera olika avgifter. Crossfit, yoga, gym, allt på ett kort. Skitbra... om man använder det. När jag frågade hur mycket hon använde appen så visade det sig att hon gått på två yogapass på hela månaden. Det var den dyraste yoga jag har hört talas om någonsin.

Samma vän har också samtliga streaming-tjänster som jag känner till, Netflix, HBO, Amazon Prime, Disney + och Spotify. Då kan man ju undra hur mycket filmer och serier hinner en människa titta på? (När man samtidigt är mamma, jobbar heltid och ska hinna utnyttja sitt Bruce-abonnemang;)

Affärsidén bakom dessa erbjudanden är att den stora majoriteten av kunder aldrig utnyttjar dessa på en nivå där det blir lönsamt för kunden, ungefär som en buffé på en kinarestaurang. "Ät så mycket du vill", låter jättebra, men det finns ju en gräns för hur mycket man egentligen kan äta.

Mina tjänster är en app som håller reda på dina abonnemang så du inte behöver göra det. Appen kommer med förslag på hur du kan dra ned dina kostnader genom att byta eller säga upp abonnemang, uppsägning kan göras direkt i appen. Mina tjänster är gratis att använda. Nej, detta är inte ett betalt samarbete eller annonslänk. 

God avkastning på er allesammans, vi ses bland miljonerna. 

/K 




2 kommentarer:

  1. har provat tjänsten "mina tjänster" några gånger. var gång har den föreslagit att jag ska byta till nya abbonemang som är både dyrare och sämre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha! Det var ju inte så produktivt. Tack för feedback.
      /K

      Radera