Jag tar ett steg närmare friheten.


För mig har börsen och investeringarna aldrig handlat om pengarna. Det handlar om frihet. Det har det alltid gjort. När jag för första gången hörde orden ekonomiskt oberoende kunde jag bara tänka på hur jäkla skönt det skulle kännas att vara fri. Det var den tanken som fick mig att börja investera. Pengar är ett glidmedel, det gör livet lättare.

Under de tio åren jag investerat på börsen har jag aldrig slutat att njuta av livet. Det har alltid funnits en balans mellan spararen och livsnjutaren, men jag har levt sparsamt och alltid jobbat extra när jag har kunnat. Jag fokuserade på att tjäna så mycket som möjligt för att skynda på processen. Och det är väl så det ska vara tänker jag, man ligger i som hårdast från början, man får offra mer i starten. När snöbollen väl kommit i rullning kan man fälla ned ryggstödet lite och cruisa. 

Nu går jag in i en ny fas av frihet i livet. Från och med första april har jag valt att gå ned i tid på jobbet. Återigen, frihet och ledig tid är prio. Jag ska nu jobba 65% och på mitt jobb innebär det att jag kan ta ut all denna tid i en klumpsumma. Det blir som att ha tio dagar obetald semester varje månad. Tio extra dagar ledigt i rad varje månad. Jag kan knappt tro det är sant. 

Att köpa lyxprylar är för nybörjare. Att vara fri och bestämma själv över sin tid är lyx på riktigt.

Vad är lyx för dig? 


God avkastning på er allihopa, vi ses bland miljonerna.


/K


4 kommentarer:

  1. Det låter riktigt bra - gratulerar!

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Egon.
      Tackar, det känns definitivt som ett steg i rätt riktning.
      Vi ses bland miljonerna.

      Radera
  2. Hej K.

    Grattis till ett fint mål. Det förtjänar du efter allt hårt jobb för att nå dit där du är idag. God avkastning på dig själv. Vi ses bland miljonerna.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjenare Slimis.
      Alltid trevligt att ha dig här.
      Ja, jag tyckte det var dags att skörda lite frukt:)
      Vi ses bland miljonerna.

      Radera